Vitamini za potenciju

Vitamini za potenciju – Koji pomažu kod Erektilne Disfunkcije?

  • Benefiti
  • Vitamini za potenciju
  • Promene životnog stila
  • Komplementarne terapije
  • Kada posetiti lekara
  • Zaključak

Erektilna disfunkcija (ED) nastaje kada se neka osoba muči u postizanju ili održavanju normalne erekcije. Neki dokazi sugerišu da bi pojedini minerali i vitamini za potenciju i mogli pomoći u toj borbi.

Međutim, ovo je možda samo istina za one osobe koje pate od određene vitaminske nedostatke, a ne za sve.

Mnoga zdravstvena stanja mogu doprineti razvoju ED kao na primer:

  • hormonski poremećaji
  • kardiovaskularna oboljenja (CVD)
  • pojedini lekovi
  • oštećenja nerava, koja mogu nastati kod dijabetesa
  • anksioznost ili depresija

Nacionalni Institut za Dijabetes Digestivne i bolesti Bubrega (NIDDK) nalazi da se ED češće javlja kod odraslih osoba, ljudi sa većom telesnom masom i pušača.

U ovom članku, osvrnućemo se na vitamine koji bi potencijalno bili od koristi u rešavanju problema ED. Takođe ćemo se osvrnuti i na nekolicinu drugih rešenja.

Mogu li vitamini za potenciju pomoći kod ED?

vitamini za potenciju
Studije sugerišu da mogu postojati veze između ED i nedostataka vitamina B3, B9 i D.

Studije nam ukazuju da možda postoji korelacija između pojave ED i deficijencije vitamina D, B9 i B3.

Vitamini i minerali pomažu našem telu da pravilno funkcioniše, uključujući i reproduktivni sistem.

Unos dovoljnih doza vitamina i minerala može pomoći u poboljšanju sveukupnog zdravstvenog stanja. Ipak, ne postoje jasni, nedvosmisleni dokazi kojima se dokazuje da vitamini mogu izlečiti ED.

Međutim, nekoliko studija je našlo da određene korelacije postoje između pojedinih vitamina i ED. Oni su:

  • vitamin D
  • vitamin B9(folna kiselina)
  • vitamin B3 (niacin)

Osobe sa niskim nivoima ovih nutrijenata će primetiti benefite od dodatne suplementacije. U sledećoj sekciji ćemo pogledati tačno šta nauka kaže o svemu ovome.

Vitamini za potenciju i ED

Vitamin D

Metaanaliza iz 2020. godine u Nutrients, našla je direktnu vezu između manjka vitamina D i ozviljne ED.

Druga studija, sprovođena nad mladim muškarcima sa niskim nivoom vitamina D je našla da je kod onih sa većom, ozbiljnijom deficijencijom primećena daleko ozbiljniji poremećaj erektilne funkcije.

To nam jasno sugeriše da neka veza između ED i vitamina D postoji.

Međutim, naučnici nisu sigurni koja je tačno njihova veza. Vitamin D možda smanjuje zapaljenja u telu, poboljšava protok krvi ili stimuliše proizvodnju azot oksida, koji je integralan član svake erektilne reakcije.

Glavni izvor vitamina D za ljude je sunce. Svako od nas može da unese više nego dovoljno vitamina D izlaganjem kože suncu.

Naravno uz sve mere zaštite i SPF faktore da bi se zaštitili od UV zračenja. Upravo UV B spektar sunčevog zračenja, naša koža pretvara u vitamin D.

Postoje i drugi načini unošenja vitamina D u organizam kao na primer:

  • ribe bogate mastima, kao što su sardine ili losos
  • portobello pečurke
  • obogaćeno mleko
  • obogaćene ovsene pahuljice
  • jaja, preciznije žumance
  • jetra

Ljudi sa manjkom vitamina D koji ne smeju da se izlažu suncu iz nekog razloga bi mogli imati benefite od suplementacije D3 dodacima.

Vitamin B9

Vitamin B9, ili folna kiselina, može imati određenu ulogu u razvoju ED. Studija iz 2014. godine, je dokazala da mnogi učesnici sa problemom ED imaju i manjak folne kiseline u organizmu.

Još jedna studija iz 2020. godine je našla da suplementacijom folnom kiselinom možemo potpomognuti erektilno stanje, jer svih 50 participijenata je iskusilo neki vid poboljšanja svojih simptoma prostom B) suplementacijom. Treba napomenuti da ovi suplementi nisu kompletno izlečili ED, već samo ublažili simptome.

Folna kiselina dolazi u dve forme: kao sintetička verzija koju proizvođači dodaju hrani i kao folat, koji je prirodan i takav se javlja u prirodi i lakše se apsorbuje.

Sledeće namirnice su bogate folatima:

  • zeleno povrće, poput brokolija, spanaća, kelja i sl.
  • avokado
  • brokoli i špargla
  • jaja
  • citrusno voće i banane
  • pasulj, leća i mnogi drugi legumi

Osoba može unositi i sintetički B9 putem konzumiranja pahuljica koje su dodatno obogaćene njime.

Vitamin B3

I Vitamin B3, ili niacin, možda može popraviti erektilnu funkciju. Studija iz 2011. godine je istraživala i dokazala da sam niacin može poboljšati simptome kod osoba sa umerenom do jakom erektilnom disfunkcijom. Sledeća lista namirnica je bogata ovim vitaminom:

  • meso, goveđe, svinjsko, pileće, ćureće, divljač, nebitno
  • avokado
  • kikiriki
  • pečurke
  • braon pirinač

Vitamin C

Pregled studija iz 2017. godine kaže da bi vitamin C mogao da ima uticaj na protok krvi i povećanje testosterona, dve veoma bitne stavke koje utiču na seksualno zdravlje.

Ipak, nema dovoljno istraživanja i dokaza koji bi jasno rekli da vitamin C poboljšava i leči ED.

Međutim, nikako nije loša ideja da svakodnevno unosite određenu količinu vitamina C, da li hranom ili suplementima, na vama je. Hrana bogata vitaminom C broji:

  • zeleno povrće, kao na primer kupus, spanać, karfiol, brokoli i sl.
  • sladak krompir
  • peršun i majčina dušica
  • guava i citrusno voće
  • crvene i zelene paprike, kao i babure
  • paradajz

Promene vođenja života

Generalno fizičko i mentalno zdravlje ima ogroman uticaj na ED. Kao takvo, promene u životnom stilu i samom vođenju života mogu pomoći i u ublaživanju simptoma. Ove promene mogu biti:

vitamini za potenciju - promene u nacinu zivota slika

Dijeta i fizička aktivnost

2019. godine se radila revizija studija koja je zaključila da je gojaznost zaslužna za minimum 40 % povećanja rizika od javljanja ED.

Samim tim, održavanje umerene, normale telesne mase kroz vežbanje i zdravu dijetu mogu biti ključ u oporavku vašeg seksualnog zdravlja i progresije ED.

Na ovaj način ćete verovatno i dovesti pod kontrolu stanja poput dijabetesa i hipertenzije, koji su često glavni okidači za razvoj ove bolesti.

Smanjenje stresa

Prema studiji iz 2017. godine, hronično izlaganje stresu dovodi do ED. Ovo se možda dešava zato što stres smanjuje cirkulaciju i protok krvi do penisa, smanjujući tako njegovu čvrstoću i vremensko trajanje erekcije.

Ako naučite da se nosite sa stresom i da ga pravilno kanališete, sigurno ćete pomoći ublažavanju ED.

ED sama po sebi može biti uzrok stresa i anksioznosti. Neko sa upornim brigama i mislima, ili lošeg raspoloženja bi trebalo da popriča sa doktorom ili terapeutom i potraži pomoć.

Prestanite sa pušenjem

Pušenje cigareta oštećuje krvne sudove i smanjuje protok krvi. Studija iz 2020. godine je našla direktnu vezu između pušenja cigareta i ED.

Oni učesnici koji su ostavili cigarete su u značajnoj meri popravili svoju seksualnu funkciju. Studija je vršena nad muškarcima godina između 30 i 60.

Dodatne terapije

Neki ljudi vole da koriste bilje i druge forme komplementarne terapije u lečenju ED.

Dok brojne kompanije reklamiraju bilje, travke i suplemente kao lekove za ED, svega par naučnih dokaza postoji koje bi potkrepile te tvrdnje. Par primera su:

  • Ženšen: Veoma ograničena, mala studija nad 52 učesnika je našla da ženšen i vitamin E u kombinaciji poboljšavaju stanje ED nakon 6 nedelja.
  • Arginin: Ako je verovati ispitivanju iz 2019. godine, arginin je pomogao kod blage do umerene disfunkcije u poređenju sa placebo grupom ili kontrolnom grupom koja nije uzimala ništa. Međutim, 8.3 % učesnika ispitivanja je imalo određene nuspojave.
  • Akupunktura: U meta analizi iz 2019. godine, dokazano je da akupunktura i stimulacija akupunkturnih tačaka može da poboljša osetljivost nerava i poboljša cirkulaciju.

Istraživači će svakako morati da dodatno i podrobnije istrađe sve ovo kako bi razumeli delovanja i znali da su sve ove forme tretmana bezbedne i delotvorne.

Važno je napomenuti da Administracija za Hranu i Lekove Sjedinjenih Američkih Država (FDA) ni na koji način ne testira i nadgleda tržište biljnih suplemenata, pa se tu mogu stavljati u promet svakojake stvari.

Budite pažljivi pri odabiru. Tokom jedne istrage 2004. godine, FDA je našla da brojni proizvodi koji su se reklamirali kao prirodni lekovi za ED su u sebi sadržali odrežene količine ilegalnih supstanci.

Pre bilo koje suplementacije, posetite svog lekara i pitajte ga za mišljenje. Dve glave su pametnije od jedne.

Kada je pravo vreme za posetu lekaru?

Pojedincima je izuzetno teško da pričaju sa drugima o stanju koje ih muči.

Međutim, razumevanje uzroka ED je prvi i najbolji način pristupa rešenju problema.

Ako imate uporne probleme sa ostvarivanjem erekcija ili njihovim održavanjem, razgovor sa lekarom ne može da škodi. Zajedno ćete ustanoviti najbolje kako da pomognete sebi i svom seksualnom zdravlju.

Zaključak

ED je jako česta pojava sa morem poznatih uzročnika. Nekima će možda poboljšani unos vitamina i minerala popraviti zdravstveno stanje, ali ne postoje jasno definisani dokazi da na ovaj način možemo izlečiti ED.

Vitamini za potnciju B3, B9, D i C su posebno važni za muško seksualno zdravlje.

Svi mi možemo unositi dovoljne količine ovih vitamina kroz umereno izlaganje suncu i balansiranu dijetu.

Ni malo dodatne fizičke aktivnosti ne može da škodi.

VITAMINI ZA POTENCIJU – KORIŠĆENI IZVORI

Summary
Vitamini za potenciju - Koji su dobri za erektilnu disfunkciju? Vodič za kroz vitamine
Article Name
Vitamini za potenciju - Koji su dobri za erektilnu disfunkciju? Vodič za kroz vitamine
Description
Neki vitamini za potenciju mogu pomoći. Neki mogu biti opasni. Saznajte činjenice o tome šta bi moglo poboljšati vaše seksualno zdravlje
Author